Sony MDR-ZX600 zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-ZX600 zwart, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Merle 17-05-2017

Gewoon goede headphones

Geschreven voor: Sony MDR-ZX600

Ik heb deze koptelefoon nu een paar jaar (!), en hij bevalt me nog steeds geweldig. Ik ben niet iemand die veel met audio bezig is, maar hij draagt fijn, het geluid is van uitstekende kwaliteit en ik ga binnenkort een nieuwe van deze kopen.

Mijn oude is rood (niet grijs zoals op het plaatje), en de enige reden dat ik een nieuwe nodig heb is omdat het stuk over mijn hoofd en op mijn oren aan het versleten is, maar de koptelefoon zelf werkt nog perfect. Ik raad deze aan iedereen aan, hij heeft me geen moment in de steek gelaten.

Pluspunten

• Draagt fijn, zachte materialen op oor/hoofd
  • Goede audio kwaliteit, ook na aantal jaren
  • Draad is lang genoeg
  • Klemt voldoende om hoofd, maar niet te hard

Minpunten

• Hoofdband van zacht plastic, slijt makkelijker

Max22 02-09-2012
Geschreven voor: Sony MDR-ZX600

Ziet er goed uit en het draag comfort is goed.
Geluid valt me zwaar tegen. Er warm, wollig met veel teveel bas. Midden en hoge tonen zijn ver op de achtergrond. Muziek details zijn vaag. Ook na de break-in (uren gebruik) blijft het geluid onder de maat.
Dat is echt te merken als ik een 'goeie' Sennheiser op zet.
Nu is het geluid met een equalizer wel beter in balans te brengen zodat het acceptabel wordt. Muziek details blijven echter vaag. Ik heb dit getest met een goeie MP3 speler en flac bestanden maar ook met mijn Marantz CD speler.